9 Şubat 2017 Perşembe

Dijital Dikkat Dağınıklığı İle Nasıl Başa Çıkıyorum ?

Merhabalar !! Dikkat dağınıklığı hemen hemen herkeste bulunan, işleri zora koşan bir olay maalesef. Özellikle elimizin altında telefon, bilgisayar gibi dijital eşyalar varsa olay daha da bir zorlaşıyor. Tam da sadeleşmeyi dijital ortama ayarlamaya çalışayım derken, dikkat dağıtıcı etmenler işi yokuşa sürüyor.

Bu konuda kendime uyguladığım birkaç ipucu var. Özellikle telefon konusunda. Çünkü benim için telefon başlı başına dikkat dağıtan bir eşya. Görüntüsü bile yetiyor. 


Diğer bir olay sosyal medya. Daha önce sosyal medya sadeleştirme adlı yazımda değiştirdiklerimden bahsetmiştim. Ama insanız, dikkat dağınıklığı yaşıyoruz. Bunu aşmam lazım diye düşünüyorum. Hayatımın ekrandan ibaret olmadığını kendime kanıtlamayalım. Teknoloji tabii ki de mükemmel bir olay. Sosyal medya kullanmamız, yeni arkadaşlar edinip başımızdan geçenleri paylaşmamız çok güzel bir olay ama dozunda olsa daha iyi olur olacak.

Şimdi paylaşacağım ipuçları umarım sizde de bir miktar dikkat dağınıklığı önlemiş olur.

1- Rahatsız Etme Modu

Telefonumu akşam saat ondan, sabah saat yediye kadar rahatsız etme modunda bırakıyorum. Gün içinde de ders çalışırken dikkatime gerçekten ihtiyacım varsa hemen o moda geçirip, görmeyeceğim bir yere koyuyorum. Küçük bir önemsiz mesaj bile odaklanmayı etkileyebilir. O yüzden rahatsız etme modu büyük bir nimet. Bu modda önemli kişilerden aramaları, mesajları kaçırırım diyorsanız o kişileri ayırabilirsiniz. Mesela ben ailem, erkek arkadaşım ve tez hocam için özel bir liste yaptım. Onların mesajları aramaları bu modda olsam bile bana ulaşıyor. Denemenizi kesinlikle tavsiye ederim.

2-Email Aboneliklerini, Bildirimlerini Kapat

Sürekli tekrarlıyorum bu olayı, pek çok arkadaşımda önermişti blogda daha önceki yazılarda. Gerçekten fayda var. Kapatın, abone olmayın. Sonra o mailler birikiyor. Önemli olanlarda arada karışıp siliniyor. En iyisi herhangi bir sosyal medya olsun, alışveriş sitesi olsun bu gibi yerlerden mail almamak.

3- Sosyal Medya Engelleyici Uygulamalar

5 dakikalarım meşhurdur. Kişisel sosyal medya olarak Facebook, Goodreads kullanıyorum sadece. Oturuyum bir 5 dakika bakayım desem. O 5 dakika hiç bitmez bazen. Bu alışkanlığı yenmek için engelleyici uygulamlar var. Ben StayFocused kullanıyorum . İstediğim bakma zamanını ayarladıktan sonra içim rahat oluyor. Günlük bakma zamanını ayarlıyorsunuz, o zaman bittikten sonra siteye girişiniz engelleniyor. Telefonumda sosyal medya uygulaması bulundurmadığım için sadece Chrome eklentisi olan StayFocused bana yetiyor.

4- Yatakta Telefon Kullanma

Uyku vücudumuzu yenileyen en güzel olay. Uykuya başlamadan telefonun mavi ışığına maruz kalmaz hem uyku kalitesini düşürüyor hem de zamanımızdan çalıyor. Gün içerisinde yeteri kadar maruz kaldığımı düşünüyorum. O yüzden, günün en güzel saatlerinde dijital herhangi bir eşyadan uzak durmaya özen gösteriyorum. Uyurkende telefonu yataktan en uzak yerde bulundurmaya çalışıyorum.

5- Göz Görmeyince Dikkat Artıyor

Yukarıda da bahsettim, özellikle ders çalışırken telefonu görmeyeceğim bir yere koyuyorum. Genellikle bilgisayar ile çalıştığım için aramalardan ve mesajlardan haberim oluyor. Bu yüzden telefona hiç ihtiyacım yok. Görmeyince daha kolay oluyor. Görsem ne olacağını biliyorum. İçimden bir ses "aç şu instagrama bak biiii, 5 dakika hemen geri kapatırsın" diyecek, o yüzden yok ben almayayım sen bir köşede dur diyorum ben de :)

Benim diyeceklerim bu kadar. Sizin en büyük dikkatinizi bozan olay ne ? Nasıl başa çıkıyorsunuz ? Benimle paylaşmayı, ipuçlarınızı yazmayı unutmayın.



Sevgiler.
Bol odaklanmalar :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder