9 Mart 2017 Perşembe

Sabah İnsanı

Yeni bir döneme alıştım ve döndüm :) Herkese selamlar !!!

İlk başta çok yoğun gibi gelsede 12 günde alıştım yeni dönemime. Bu yoğunluk blog yazılarımı da etkileyecek. Önceliklerimde değişiklik yaptığım için perşembe ve cumartesi günleri blog yazmaya karar verdim.


Alışmamı en çokta sabah erken kalkmalara borçluyum.

Ben çocukken çizgi film izlemek için sabahın köründe kalkanlardandım. Erken uyanmanın daima bir verimlilik etkisi var üzerimde, o yüzden fazla zorlanmıyorum, sadece uyguladığım birkaç basma kalıp olayları sizinle paylaşmak istiyorum.

1- Vücudunu dinle: Çoğu kişi erkenden kalkmayı ister ama başaramaz. Nedeni bedenini zorlamasıdır bence. Her bünye farklıdır. Her kişinin uyku ihtiyacı, uykuyu algılaması farklıdır.Bazı insanlar uyku fazla önemsemezken, bazıları için günün en güzel saatleridir. İlk olarak uykunun bedenimiz için yerini belirlemek gerekmektedir. Mesela okul/işin var diyelim haftaiçi  6.30'da kalkıyorsun. 5 gün böyle devam etti. Cumartesi pazar düzenini bozarsan, erken kalkmak senin için biraz zorlaşır. Pazartesileri kabusa döner diyebiliriz. İş veya okula göre uyuma. Vücudunun istediği zamana göre uyu. Çoğu yerde en az 8 saat yazar, bazıları 6-7 saat arası der. Ben aslında pek bunları takmıyorum. 

Bir ay boyunca kendi uykumu gözlemledim. Bunun için Sleep Cycle uygulamasını kullandım. Ve tam olarak 6 saat 15 dakika uyumanın bana yettiğini farkettim. Fazla uyuduğumda 8 saat gibi o gün sanki daha sersem oluyorum. REM uykumu bölerek uyandığım için tam bir döngüyü tamamlayamıyorum. O yüzden sizin de kendi vücudunuzu dinleyerek ihtiyaç duyduğu saati algılayabilirsiniz. 



2- Kahve/Mavi Işık/Stres: Yatağa gelmemesi gereken 3 şey. Uykunun düşmanları da denilebilir. 

Gece yatmadan önce telefona bakmak, sabah kalkar kalkmaz telefona sarılmak alışkanlığı sanırım artık bir kenara bırakmalıyız. Gün içerisinde sağlığımız için zararlı olduğu halde yeterince radyasyona maruz kalıp bunu yatakta da sürdürmek görünmeyen ama ileride ortaya çıkabilecek tehlikelere zemin hazırlıyor. 

Kahve ise uyku kalitesini düşürmektedir. Kahve yerine bitki çayları ya da su tüketmek daha kaliteli yaşam sağlayacaktır.

Daha öncede söylemiştim stresin çok azıcık hayatımızda olması güzel bir olay bence. Harekete geçmeyi sağlıyor. Ama kafanıza taktığınız bir şeyi uyumaya çalışırken de düşünürseniz yok asla uyuyamazsınız kendimden biliyorum :) 



3- Plan Oluşturma: Kendinize bir düzen oluşturun gece yatmadan önce mesela ertesi gün giyeceklerinizi ayarlayın, sabah kalktığınızda su içme, kahvaltı yapma gibi. Plan yaparsanız ertesi gün uyanır uyanmaz "eyvah ne yapacaktım" gibi bir olaya düşmemiş olursunuz. Düzen her şeyi çözer :)

4-Amacınız olsun: Ertesi bir güne kalkmak için amacınızı oluşturun.

"Yarın bu dünyaya ne iz bırakacağım?" diye sorun.

Ajandanıza, listenize ve ya bunlardan hiçbiri yoksa herhangi bir kağıda amaçlarınızı yazın. Sabah kalkınca direk gözünüze çarpsın. İnstagramdaki bir kişinin resmine bakmayın uyanınca, amacınıza odaklanın.

5- Esneme/yürüyüş/yoga: Yürüyüşe ya da koşuya çıkma imkanım olmuyor ama sabahları uyanır uyanmaz 10 dakikalık yogamı yapıyorum. Uyanmamı sağlamasını geçtim, beden duruşum da bile etkisini gördüm. Ayrıca uyumadan öncede yaptığım yoga var. İkisi birlikte oldukça etkili oluyor.

6- Hafif müzik/Yasemin kokusu: Youtube ya da spotify gibi uygulamalardan yatmaya hazırlanırken hafif müzik açıyorum. Hem zihnim dinleniyor hem de benim için bir uyaran oldu hafif müzik. Vücudum uyumaya hazırlandığını anlıyor, yavaştan esnemeye başlıyorum. Uyuduğunuz odada yasemin ya da lavanta gibi kokular bulundurursanız daha kaliteli uyku çekmiş olduğunuzu fark edeceksiniz.



Sizinde hayatınızı düzene koymak, sabahları daha erken ve verimli uyanmak için yaptığınız uygulamalar varsa benimle paylaşmayı unutmayın.

Sevgiler :)

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder