20 Mayıs 2017 Cumartesi

Günlük Alışkanlıklar

Kısa bir aradan sonra kocaman merhabalar !!

Zor olan davranış değişikliği yapmak değil sürdürmek benim için. Hayatı sadeleştirmeye hemen alışabilirim ama sürdürmek şu an benim için çok zor. Özellikle yemek ve çalışma masamdaki dağınıklık... Biraz araştırma yaptım bu konuda. Şimdi ihtiyacım olan şey; küçük hareketler.

Siz de benim gibi sınavlar, sunular, yayınlar ile dolu bir dönem yaşıyorsanız derin bir nefes alın ve karmaşıklığı minik minik çözmeye çalışalım.


1- Yatmadan önce masayı, kalkınca yatağı toplayın: Normalde dağınıklıkta çalışmayı hiç sevmem ama notlarımı düzenlemeye zamanım olmadı yani anlayacağınız şu an burası savaş alanı. Gece geç yatıyorum kolumu kaldıracak halimde olmasa kendime hedef koydum yatmadan önce bu masa toparlanacak. Yoksa sabah uyanasım, oturup çalışasım gelmez. Hatta bu hedefi "2 dakika" kuralına benzettim. Masa ya da yatak toplamak ne kadar uzun sürebilir. 2 dakikadan az sürecek işlerinizi ertelemeyin hemen halledin. Yığın oluşmasın :)

2- Sınırı aşma: Kağıtlar, notlar, postalar, dergiler... Nerede taşmaya yakın belgeler varsa oraya hemen el atın. Yapılacaklar kutusu veya, klasör hazırlayabilirsiniz. Hem gözünüzün önündeki karışıklık gider, hem de çöpe gidecekler çıkabilir içinden.

3- Yemekten sonra bulaşık: Tabakları yıkamak (ya da makineye dizmek) aslında yemek yemenin son basamağı olmalı. Lavabonun içinde tabak yığını görmek elbette ki ruh halimizi etkileyecektir. En iyisi zamanında yok etmek.

4- Yarını hesaba kat: Son olarak uyumadan önce bir sonraki gün için giyilecekleri, kahvaltıyı hesaba katarak plan yapmayı alışkanlık haline getirmek, yeni bir gün için daha aydınlık zihin sağlayacaktır.


Sizlerin de uyguladığınız ya da uygulamak istediğiniz küçük alışkanlıklar varsa yorum yazmayı unutmayın.

Sade günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder