1 Haziran 2017 Perşembe

Yavaş Yaşam - Meditasyon

Haziranın ilk gününden merhabalar :)

Uzun, yoğun genellikle uykusuz ama bugün aldığım bir haberle başarıyla sonuçlanan Mayıs ayını geride bıraktım. Bu sürede yazılarda ve hayatımda aksaklıklar oldu. Hedeflerimden birazcık uzaklaştım. Eski düzenime geri döndüğüme göre hedeflerime kaldığım yerden devam edebilirim.

Sizin Mayıs ayınız nasıl geçti ? Sadeleşme konusunda hedefler nasıl gidiyor ? Beni meraklandırmayın, yorum yazmayı unutmayın.

Şimdi ilk olarak 2017 başında düzenli meditasyon yapma hedefim olduğunu söylemiştim. Hem yavaş yaşamı kendime aşılamak hem de stres durumumu yenmek için hedefimi belirledim. Stres hayatımın başrol oyuncusu. Sunum olsun, sınav olsun veya günlük yaşamımdaki ilişkilerde beni inanılmaz etkiliyor. Bu etkinin ileride bana zarar vereceğini biliyorum. Bu yüzden stresimi yenmem gerektiğini kendime hatırlatıp durdum. 



Peki stresi nasıl aşabilirim? Bu konu hakkında araştırma yaparken meditasyon yapmanın stres seviyesini azalttığını okudum ve neden olmasın dedim.

Meditasyon hakkında halen çok bilgim yok. Bloglardan ve videolardan bildiğim kadarıyla aktaracağım.

Ocak ayında düzenli olarak yapmaya başladım. Sabahları uyandıktan sonra 5 dakika boyunca uyguluyorum. Nisan ayında 10 dakikaya çıkardım süreyi.

Doğru nefes almamın üzerinde çok büyük bir etkisi olduğunu gördüm. Doğru nefes alma daha sağlıklı düşünmemi ve stresten birazcık olsun uzaklaşmamı sağladı. 

Meditasyonda önemli olan nefese odaklanmak ve düşünceleri boşaltmak. Bazı kişilerin seslere ve eşyalara da odaklandıkları oluyormuş ama bence nefese odaklanmak daha fayda sağlamakta. Sessiz, sakin, dış uyaranlardan uzak bir ortamda yapılması tercih ediliyor bu yüzden sabahları uygulamak daha avantajlı.


Stresi azaltmanın yanı sıra düşük kan basıncı, kan dolaşımının iyileştirilmesi, düşük kalp atış hızı, daha az terleme, daha yavaş solunum sayısı, düşük kan kortizol seviyeleri gibi faydaları da bulunmakta. 

Doğulu filozoflara göre meditasyonun hedefi yoktur; sadece bulunduğumuzu hissetmektir.

Meditasyonda pozisyon çok önemli. Pozisyonunuz meditasyonun kalitesini daha da arttıracaktır. İlla dimdik olunacak değil ama, eğilerek yapılan pozisyonlarda da kişinin bıkabileceği çoğu kaynakta geçmektedir. 





Meditasyon için telefon uygulamaları da bulunmaktadır. 
Şimdiye kadar kullandıklarım: Headspace, Calm, Zenfriend. 

Yeni bir gün için vücudunuza meditasyon motivasyonu verin. Daha sağlıklı ve mutlu günler geçireceğinizi farkedeceksiniz.

Meditasyon hakkında bilgilerinizi, deneyimlerinizi benimle paylaşmayı unutmayın. Henüz bu konuda çok yeniyim bilgilere ihtiyacım var.

Sade günler dilerim :)




2 yorum:

  1. Bence çok çok iyi yapmışsınız..
    yıllar önce bir süre yapmıştım faydasını da görmüştüm.
    şimdilerde çok düzenli olmasa da sabah akşam sadece nefes çalışması yapıyorum..
    bu ara bazı sağlık sıkıntılarım olduğu için minimalizm hedeflerim sektede....inşallah bir süre sonra yine bu konular ağırlığımda olucak..
    mutlu haftasonlarııııı :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefesi düzenleme gerçekten insana o kadar iyi geliyor ki.
      Hem zihinsel hem de fiziksel olarak.
      Umarım sağlık sıkıntılarınızı çabuk atlatırsınız.
      Size de mutlu haftasonları ve sevgiler :)

      Sil