27 Temmuz 2017 Perşembe

Motivasyonunu Koru

Merhabalar. Bugün minimalizm dışında bir şey paylaşmak istedim. Ama bu motivasyonu korumayı minimal hayatı sürdürmeye de uygulayabilirsiniz. Bizleri hayata bağlayan en güçlü duygulardan biri motivasyon. Kişinin içinden gelmezse küçücük hedef bile gözünde büyüyebilir. Bizim aslında asıl sorunumuz bu motivasyon olayını devam ettirmek. Kendimde en çok bu sorunu yaşadım. Ve bunu aşmak için de çeşitli yollar kullandım. Motivasyonumu arttıran maddelere bakalım şimdi.

1- Erken kalk, uyku düzenini koru, çok fazla uyuma: Gerçekten inanın, ne kadar kaynak taradım, video izledim, çoğu kişi çok fazla uykunun kişiyi daha da zayıf hale getirdiğini açıklıyor. Tabii bu günde 3-4 saat uyu demek değildir. Ama bence asıl önemli olan uyku düzenini sürekli devam ettirmek. Mesela hafta içi erken kalk, hafta sonu yataktan kalkma olmamalı. Yoksa o pazartesiler zehir olur ZEHİR !! 



Not: Daha önceki yazılarımda da bahsetmiştim tekrar söyleyeyim. Alarm kullanmıyorum yani telefonumun alarmını kullanmıyorum. Sleep Cycle isimli uygulmayı kullanıyorum. Uyanmak istediğim zaman aralığını seçiyorum. Mesela 6:30-7:00 arası uyandır diyorum, uykudaki hareketlerime, nefes alış verişime, derin uyku özeliğime göre sabah beni kaldırıyor. Uzun zamandır kullanıyorum, ücretsiz bir uygulama hem de deneyin derim.



2- Gözle görülür, elle tutulur ortam hazırla: Evinin küçük bir kenarına veya masana, duvarına panoya senin daima yaşam alanında fark edebileceğin yerlere başarılı bir hikaye, sınav sonucun, başarılı olduğun günün bir hatırası olan küçük bir şey, motivasyonu arttıracak sözler koy. Kısacası dijital olmasın. Haftada bir o alanı gözden geçir. İçinde daha bir canlılık hissedeceksin. 

Not: Sabahları spor yapmak istiyorsun ama olmuyor mu? Yatağın hemen yanına spor ayakkabını veya  yoga matını koy. Uyanır uyanmaz gördüğünde kendini spor yaparken bulacaksın. 



3- Düzen oluştur: Sabahları kalktığında, gece yatmadan önce veya ders çalışırken belli bir düzen içinde ol. Kendini daha güvende hissedeceksin. Düzenini kırmaya çalış bu seni daha da güçlendirecektir. Düzen oluştururken ki yaptığın hedefler, iyi davranış olarak sana geri dönecektir. Kendini zorla, başarabilirsin. Minicik bir adıma bakıyor.


4- Çevre motivasyonunu da koru: Etrafında senin gibi insanlar olsun. Birbirinizi destekleyin, böylece daha istekli olacaksın. Motivasyonunu düşüren arkadaşların varsa hemen ordan kaçmanı tavsiye ederim.


5- Erteleme, listele: Yapılacaklar listen ve hedef listelerin ulaşılabilir olsun. Listede tik sayısı arttıkça motivasyonun daha da artacak. Hedeflerini yaparkende etrafını rahatsız etme moduna al. Önemli olan yapacakların ve önceliklerin.

Günlük yaşantımda motivasyonumu bu maddeler sayesinde koruyorum. Çalışma hayatımda da daha ayrıntıya giriyorum, o maddeleri de başka yazımda paylaşacağım. Peki sizler motivasyonunuzu nasıl koruyorsunuz? Benimle paylaşmayı unutmayın, birbirimizi destekleyelim.

Sevgiler :)

4 yorum:

  1. Yatağa yattığımda ve kalktığımda rahatça gördüğüm alana hayallerim hedeflerim posterimi astım. Bana güç veriyor.
    Düzen az eşya ferahlık bana güç veriyor.
    Liste yapmak yazmak da..
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi motivasyon ortamınızı oluşturmanız çok güzel olmuş :) Listeler olmazsa olmaz tabi.

      Sil
  2. Motivasyonumu artırıcı videolar yeri geldiğinde filmler izlemeyi tercih ederim. Fakat yazılı bazı şeylerin olmamasının eksikliğini hissetmeye başladım.. bundan sonra hayallerim panosu gibi bir sistem oluşturmaya karar verdim yazınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Filmler bende genelikle anlık motivasyon arttırıcı oluyor ama yazılı şeyleri sürekli gördüğüm için motivasyonum hep sabit kalıyor.

      Sil